Saturday, July 23, 2011

Malaysia vs Chelsea.


Hai semua. Kali ini mari review game Malaysia vs Chelsea ari tu. Err,sejak bila aku minat bola ni?Haha. Afiq dah beli tiket,so layan je la. Act,tiket yang Afiq beli tu include skali ngan pass untuk training session die. Tapi,kitorang tak pegi. Komitmen pada kerja. cewahh. Hehe. Kitorang pegi tu naik lrt je. Malas nak bawak kereta. Mampuih nak carik parking kang. Pegi lrt tu pun dah azab. Mak aihh.Ramai gila orang.


Muka bangga penyokong Harimau Malaya nih.

Aku siap pakai baju Malaysia tu. Semangat gila. Biasa la,orang first time tengok bola kat stadium. Semangat mesti lebih. Hahaha. Cuma yang tak semangat bila tengok aku dalam gambar. Apehal gemok sangat ni??Carik gaduh betul la. Eii

Sampai je stadium tu dah maghrib. So,aku pegi semayang dulu. Cari punya carik surau baru jumpa. Tanya sana sini,semua orang jawab, 'Sana dik,sanaaa..' Hadoi. At last jumpa gak. Cuma satu je yang macam tak best. Surau takde telekung. Aku pun pandai,telekung tak bawak. Nasib baik ada akak ni bawak telekung sendiri. Aku pun dengan malu-malu kucing mintak izin die nak pinjam. Ramai gak yang pinjam telekung dia. Banyak pahala dia ari tu. Kat surau tu aku siap berkenalan ngan sorang budak pompuan ni. Ape eh nama dia..Haa,Karlisa. Sedap kan?Macam nama dalam novel kan?Hihi. Rupa-rupanya dia duduk sebelah aku je dalam stadium. What a small world :) Dia pakai baju Chelsea,tapi sepanjang game aku nengok dia lagi excited sokong Malaysia. Bagusla,sape lagi nak sokong negara kita kalau bukan kita kan?Hehe.


Kami bangga menjadi Anak Malaysia. :)

Overall game hari tu okey la. Thumbs up for Harimau Malaya. Sebab pertahanan sangat superb. Kalau tak,takkan end up dengan 1-0 je kan?hehe. Pergi tengok bola ni la baru aku kenal player-player Chelsea.

Err, Lampard kan? Correct me if I'm wrong.

Drogba rite? Rasa macam kecik sangat player kita bila berdiri sebelah dia. Bukan main besar lagi. Rilek je die tackle bola. Geram pun ada. Apesal ko lari laju sangat hah?hehehe

Masa ni stadium tak penuh lagi. Game start dalam 8.45 pm


Time ni warm up session. Sape pun aku tak nampak.Haha. Tiket murah je. Mane nak tengok muka sorang-sorang. Huhu

Masa game. Ramai gila kan?


Amik gambar buat kenangan. Aku jumpa bendera ni bawah kerusi. Hehe.

Kitorang tunggu sampai game habis. Tapi ramai gak yang balik awal lepas Chelsea dapat gol. Aku pun dua tiga kali pikir masuk ke tak sebenarnya. Tapi reff kata masuk. So,bola dah lepas line la kan?Takpela. At least, Malaysia tak la bolos banyak. Satu jeee. Ada orang kata macam tak masuk.Tak tau la. Sape yang tengok,taula macam mana gol malam tu. Tapi takpe,Chelsea score pun aku tepuk gak. Semangat kesukanan kan?Hahaha.

Pada aku,best jugak tengok bola kat stadium ni. Lagi best dari tengok kat tv. So lepas ni aku nak tengok kat stadium je la. Boleh?abis duit gaji oii.Huhu. Eh,game Malaysia vs Singapore nak start jap lagi. Bye. Aku kan no 1 fan Harimau Malaya sekarang. Harusla duduk depan tv awal2.Huhu



waninurul.blogspot.com

No comments:

Post a Comment