Tuesday, July 13, 2010

Insiden Kepok Lekor

Satu petang yang indah (cehh), aku mesej ♥ . Ajak teman makan. So kitorang pun pergi la kedai depan umah ni saje. Sila maklum, duit elaun yang dapat tak mengizinkan aku untuk berpoya-poya di KFC apetah lagi Secret Recipe. Jadi,amik keputusan makan kepok lekor (sila baca dengan slang Tganu) saja. Murah plus makcik cantik. Haha. Disebabkan kelaparan yang melampau (walaupun dah bantai nasik kat sekolah) aku makan banyak gila. Order kepok lekor 5batang (aku makan 4 batang) & jemput - jemput 4 biji (aku makan 3 1/2). Ok,cuba congak ape yang ♥ makan? Ok,petang ni kena g joging.

Ok, berbalik pada cerita asal. Bila dah makan, kenala bayar kan. Sapa yang makan banyak dia la bayar. Sape lagi kalau bukan si pencerita ni. Bila dah bayar, of kos la duit dalam wallet makin menipis. So,terus la pegi bank ******. Sampai kat atm,try cucuk kad. Masukkan amaun ***** (eh,banyak sangat pulak rumah digit tu). Tiba - tiba.......

Transaksi tidak dapat dijalankan pada masa ini (lebih kurang camni la ayat die)
- ok wani,xpe. Rilek. Kita try atm sebelah pulak.

Cucuk kad lagi.
Lagi sekali...

Transaksi tidak dapat dijalankan pada masa ini

Ok. Masa ni dah gelabah ok. Apehal? Tak ada duit ke dalam akaun? Eh,jangan main2. Walaupun duit tak banyak tapi masih ada ye kawan - kawan.

Tiba - tiba pakguard tegur
' Dik, pegi la tanya kat kaunter'

'Oh,yeke?Time kasih pokcik'

Sampai kat kaunter, die cakap kad aku dah expired. Eh, macam roti pulak ye bang kad ni.Ada expired2 gini. So, terpaksa la korbankan RM8 buat kad baru. Saya masih belajar ye,duit cukup - cukup makan saja. Jadi harusla berkira dengan RM8 tu. Haha.

Lepas dapat kad baru yang harga RM8 tu, aku pegi atm balik. Nak try no pin baru yang dah set kat kaunter tadi.

******

pertanyaan baki

RM *****

Hohhh!!??

Apesal duit aku kurang!!!!!???




Macam The Flash aku lari g kaunter balik. Yela, masa tu dah pukul 4.45. Sikit je lagi kaunter nak tutup.



'Bang,apesal duit dalam akaun saya kurang ni?'

'Memangla kurang dik,kan kami tolak RM8 sebab buat kad tu'
(sambil gelak - gelak)

"
'Memangla tolak bang,tapi takkan tolak sampai beratus. Kad RM8 je kan?'
(sabar wani,sabar)

Bila brader tu check balik, baru la aku tau. Amaun yang aku masukkan masa first aku g atm tu die dah tolak ngan baki aku. Tapi duit tak keluar. Die cakap, esok baru duit tu masuk balik. Sebab dah abis ofis hour masa tu.

Baliklah aku ke rumah dengan hampa. Nak bayar bil broadband pun terus tak ada mood (yang sebenarnya,tak ada duit)

* Insiden di atas terjadi 2 hari lepas. Syukur,baki akaun kembali kepada sediakala.



No comments:

Post a Comment