Wednesday, July 3, 2013

Wedding Preparations :: Wedding Dresses Part II

Kali ni cerita pasal baju kawin kat Melaka pulak. Baju ni pun sewa kat butik tapi baju baru. Kaler putih + pink. Family husband yang pilih kaler. Aku tak kisah. Lagipun kenduri belah dia, takkan aku nak bising2 pulak. Kena la tunjuk menantu mithali. Kehkehkeh. Baju ni kitorang tempah kat Dliya kalau tak silap nama butik tu. Owner die agak berumur gak. Masa discuss, akak ni sendiri cakap die akan make up aku. Mula-mula tu nebes gak. Sebab makcik2 sikit kan. Hehe. Tapi bila dah siap, memang aku admit make up kat Melaka lagi cantik and last longer. Malam tu sampai umah dah pukul 8.30 sebab kitorang pegi outdoor. Make up okey lagi cuma bercapuk kat hidung. Sebab aku jenis berpeluh kat hidung. Masa time makeup, akak tu rilek je. Macam tak banyak sangat yang die buat. Tapi aku suka gilaaaaa


Ni baju kitorang kat Melaka. Kalau tengok masa baru siap biasa je, tapi bila hari kejadian ramai orang puji. Maap, ter'bangga' sekejap. Hehehe. Kenapa pilih warna sama macam nikah? Act, tak plan pun. Aku tak kisah pun kaler pape janji tak nampak aku malap sangat. Hahaha. Tapi bagus gak pilih warna dekat2 ni. Banyak benda boleh recycle. Kasut & tudung nikah aku pakai balik time bertandang. Dah jimat disitu. 

 
Nampak sangat beza muka aku kan? Masa nikah muka nampak cam garang. Sebab tu aku suka make up time bertandang. Nampak natural. Untuk bersanding belah aku, akak tu touch up je. Bagi gelap sikit kat mata and terangkan kaler lipstik. 

Blok huruf A ❤ W tu aku beli kat Cotton On. 3 for RM30. Bunga atas katil tu pulak tempah kat kedai bunga area Sungai Besar. Yang tu harga RM60. 

Eh, bukan ke nak cerita pasal baju kawen je? Apesal melalut sampai ke bunga pulak ni?



No comments:

Post a Comment