Thursday, December 8, 2011

Short Trip - Melaka

Assalamualaikum. Hai. Fuhh. Cuti sekolah dah lama. Tapi bila cuti dah nak abis baru la tekedek - kedek nak update blog. Ramai kawan - kawan yang kawin ngan tunang cuti ni. Mana yang sempat, aku cuba pegi. Yang tak tu, bukan tak nak pegi. Cuma masa tak mengizinkan. Aku doakan korang semua bahagia sampai akhir hayat. 


Act,entry hari ni takde kena mengena ngan cuti sekolah pun. Agak basi sudah cerita ni. Haha. Sebelum cuti sekolah hari tu sempat pergi short trip ke Melaka. Sekejap je. Pegi pagi, balik malam. Ala,dekat je pun kan? Sebenarnya abang aku ajak pegi sekali. Sebab Ayu kena buat assignment amik gambar binatang. Haha, Takpe,at least aku boleh menyibuk g makan angin. Hehe. Kitorang gerak dalam pukul 8. Pegi amik Ayu dulu kat Shah Alam and then baru gerak. Aku jadik bos. Malas drive. Bagi kunci kat abang,and aku boleh tido. Wahaha. 


Kitorang sampai dalam pukul 11 lebih. Elok je sampai, Afiq pun sampai. Memang dah janji ngan dia sebelum tu. Jadi, berdating lah kami di zoo sementara orang lain buat assignment. Haha. Zoo Melaka time weekend memang super pack. Siap ada orang buat family day kat zoo. Apekah? Haha.




 Orang tengah buat assignment. Aku ngan Afiq tukang sibuk.




 Nama burung? Takut tak? Haha

 Masa lunch ternampak bunting ni. Teringat si Mira. Hehe

 Asam pedas,otak - otak. Yummeh

Lepas puas duduk dalam zoo kitorang pegi Jusco. Memang dah mati kutu nak buat ape. Last - last pegi tengok Real Steel. Haha. Bukan main lagi. Macam la kat KL takde panggung wayang.

Lepas tengok Real Steel, Afiq bawak kitorang pegi makan roti canai terbang. Terbang??? Wohoo. Jakun sekejap tengok brader tu tebar roti canai. Siap terbang tuuu. Siap order oren bodo. Ala,air oren macam masa kecik - kecik dulu. Cool! Haha.



Dah nama roti canai terbang kan? Korang tonggeng je la laptop tu. Malas nak rotate. 

It was a great weekend. And I ate like a king. Menangis balik tu tengok weight scale. wawawa

Bye!

waninurul.blogspot.com

3 comments:

  1. air oren bodo tu my family panggil air long chan.. xtau nape :S.

    ReplyDelete
  2. really?tapi memang klasik la.botol pun unik.hehe

    ReplyDelete
  3. menarik ceritanya.. :) anyway, salam kenal.. kalau nak baca my experience travel ke 46 buah negara, sila2 la singgah my blog (Aku Sebutir Pasir).. :)

    ReplyDelete